Perspectivas de la economía mundial, abril de 2021

About This Source - IMF

The International Monetary Fund (IMF) is an organization of 189 countries, working to foster global monetary cooperation, secure financial stability, facilitate international trade, promote high employment and sustainable economic growth, and reduce poverty around the world.

Recent from IMF:

  • Better Data for Climate Action
  • Divergent Recoveries from the Pandemic
  • MENA Economies Emerging from the Pandemic: A Conversation with Jihad Azour
  • IMF published this video item, entitled “Perspectivas de la economía mundial, abril de 2021” – below is their description.

    Según las proyecciones, el crecimiento mundial será de 6% en 2021 y de 4,4% en 2022. Las proyecciones para 2021 y 2022 superan las cifras del informe WEO de octubre de 2020. La revisión al alza refleja un mayor respaldo fiscal en unas pocas grandes economías, la recuperación prevista para el segundo semestre de 2021 gracias a las vacunas, y la continua adaptación de la actividad económica a la reducción de la movilidad.

    Estas perspectivas están sujetas a gran incertidumbre, relacionada con el curso de la pandemia, la eficacia del respaldo durante la transición hasta que las vacunas faciliten la normalización, y la evolución de las condiciones financieras.

    IMF YouTube Channel

    Got a comment? Leave your thoughts in the comments section, below. Please note comments are moderated before publication.

    Leave a Comment