Rami Makhlouf rejects gov’t demand he step down from Syriatel

About This Source - Al Jazeera

The video item below is a piece of English language content from Al Jazeera. Al Jazeera is a Qatari state-funded broadcaster in Doha, Qatar, owned by the Al Jazeera Media Network. More from Al Jazeera

Three Recent Al Jazeera Stories:

  • Thai students protest to remove gov’t and reform monarchy
  • US to label Hong Kong goods as ‘Made in China’ in blow to city
  • Will the President of Belarus survive protests against his rule? | Inside Story
  • Syrian tycoon Rami Makhlouf said on Sunday that authorities set a deadline for him to resign from top mobile operator Syriatel or they would revoke its licence – but he promised not to step down.
    Makhlouf said the government was piling pressure on him and threatening to arrest him unless he handed over company profits.
    In a 16-minute Facebook video – the third he has issued publicising a rift with his cousin, Syrian President Bashar al-Assad – Makhlouf said the collapse of Syriatel, a main revenue earner for the government, would deal a “catastrophic” blow to the economy.
    Makhlouf was part of the president’s inner circle and has played a big role in financing al-Assad’s war effort, Western officials say, citing his business empire that includes telecoms, real estate, construction and oil trading.
    Joseph Daher, a Swiss-Syrian academic at the European University Institute in Florence, talks to Al Jazeera.

    – Subscribe to our channel: http://aje.io/AJSubscribe
    – Follow us on Twitter: https://twitter.com/AJEnglish
    – Find us on Facebook: https://www.facebook.com/aljazeera
    – Check our website: https://www.aljazeera.com/

    #AlJazeeraEnglish #Syria

    Leave a Comment