BREAKING: BBC journalist Martin Bashir ‘deceitful’ in securing Princess Diana interview

About This Source - Sky News

Sky News is a British free-to-air television news channel and organisation. Sky News is distributed via a radio news service, and through online channels. It is owned by Sky Group, a division of Comcast. John Ryley is the head of Sky News, a role he has held since June 2006.

Recent from Sky News:

  • COVID-19: Businesses fear for delayed ‘Freedom Day’
  • Tory rebel: Impact of foreign aid cut ‘very severe’
  • COVID-19: Lockdown easing delay ‘inevitable’
  • Sky News published this video item, entitled “BREAKING: BBC journalist Martin Bashir ‘deceitful’ in securing Princess Diana interview” – below is their description.

    A report into how BBC journalist Martin Bashir secured the Panorama interview with Princess Diana in 1995 has concluded that he was “deceitful” in his dealings with her.

    Lord Dyson’s investigation found the journalist had acted “inappropriately” and was in “serious breach” of BBC guidelines by using fake bank statements to help set up the interview.

    Read the statement from Mr Bashir here: https://news.sky.com/story/martin-bashir-deceived-and-induced-princess-dianas-brother-to-get-bombshell-panorama-interview-bbc-report-finds-12311864

    Sky News YouTube Channel

    Got a comment? Leave your thoughts in the comments section, below. Please note comments are moderated before publication.

    In This Story: Martin Bashir

    Martin Bashir is a British journalist and news anchor. He came to prominence on British television with his BBC interview with Diana, Princess of Wales, and then his fly-on-the-wall documentary with pop singer Michael Jackson on ITV.

    2 Recent Items: Martin Bashir

  • BBC reporter behind Diana interview: I don’t believe we harmed her
  • ‘Martin Bashir’s record should be looked over’
  • Leave a Comment